Obchodní podmínky
A. VYMEZENÍ POJMŮ
Obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti smluvních stran vznikající v souvislosti s používáním internetového obchodu OXALIS na adrese www.oxalis.cz.
VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi společností OXALIS, spol. s r. o., jakožto prodávajícím, a zákazníkem, jakožto kupujícím, kterou spolu zákazník a společnost OXALIS, spol. s r. o. uzavírají při prodeji zboží prostřednictvím internetového obchodu OXALIS na internetové adrese www.oxalis.cz. Kupní smlouva je uzavírána na CZ mutaci výhradně v českém jazyce.
Prodávající a provozovatel internetové prodejny OXALIS
Prodávajícím a provozovatelem internetové prodejny OXALIS na internetové adrese www.oxalis.cz (dále jako „internetová prodejna OXALIS“) je společnost OXALIS, a.s. (dále jako „prodávající“).
Obchodní firma: OXALIS, spol. s r. o.
Sídlo: K Teplinám 663, Slušovice, PSČ 763 15
IČO: 49435281, DIČ: CZ49435281
Zápis v obchodním rejstříku: Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, pod spisovou značkou C 11904/KSBR
Kontaktní údaje
Zákaznický servis:
Tel.: +420 577 127 123, +420 577 127 127
E-mail: [email protected]
Objednávky a fakturace:
Tel.: +420 577 127 114
E-mail: [email protected] / [email protected]
Reklamace:
Tel.: +420 577 127 114
E-mail: [email protected]
Provozní doba: 7:30 – 16:00 hod.
Zákazník
Zákazníkem je uživatel internetové prodejny OXALIS, který je spotřebitelem nebo obchodníkem. Spotřebitel je fyzická osoba, která při uzavírání kupní smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jako „spotřebitel“).
B. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetové prodejny OXALIS jsou závazné. Podáním objednávky zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jakož i reklamačním řádem, a že s nimi souhlasí.
Je-li zákazníkem spotřebitel, kupní smlouva je uzavřena odesláním objednávky zákazníkem a přijetím objednávky prodávajícím. Přijetí objednávky prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zákazníkem uvedenou e-mailovou adresu.
Kupní smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody obou smluvních stran, z důvodů uvedených v těchto obchodních podmínkách nebo ze zákonných důvodů.
Je-li zákazníkem podnikatel, je jím odeslaná objednávka zboží návrhem na uzavření kupní smlouvy a kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného potvrzení o přijetí objednávky ze strany prodávajícího zákazníkovi podnikateli.
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.
V případě zákazníka spotřebitele je místem dodání zboží adresa uvedená zákazníkem ve formuláři objednávky.
Vlastnické právo ke zboží přechází na zákazníka převzetím zboží a zaplacením kupní ceny.
Vyplněním registračního formuláře do věrnostního programu do tzv. Bonus klub vyslovuje zákazník souhlas ke zpracování osobních údajů o něm pro účely uvedené v tomto souhlasu. Odesláním objednávky jsou osobní údaje o zákazníku zpracovávány z důvodů nutných pro splnění uzavřené smlouvy. Bližší podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v článku F – Ochrana osobních údajů.
Přijetí a odeslání objednávky je zákazníkovi potvrzeno informativním e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem.
Ceny a Slevy
Všechny ceny pro zákazníka spotřebitele v internetové prodejně OXALIS jsou konečné včetně DPH. Zákazník obchodník vidí ceny bez DPH. Veškeré ceny včetně akčních cen a nabídek platí do odvolání nebo vyprodání zásob. Prodávající zabezpečí aktuálnost uveřejněné nabídky bez zbytečného odkladu. Slevy zboží v akci, akční nabídky a případné osobní slevy nelze kombinovat a sčítat, pokud není uvedeno jinak.
Ceny se rozumějí ze skladu dodavatele. V ceně není zahrnuta cena dopravy, není-li dále stanoveno jinak. K ceně zásilky se připočítává dopravné dle platných tarifů kurýrních služeb. Platba na dobírku je zpoplatněna dle aktuálního ceníku dodavatele, platba kartou online je zdarma.
Doprava zdarma je při maloobchodním odběru nad 700 Kč včetně DPH a při velkoobchodním odběru nad 3000 Kč bez DPH.
Minimální výše velkoobchodní objednávky je 1000 Kč bez DPH, minimální výše maloobchodní objednávky není omezena (výjimkou jsou různé akční a slevové nabídky či uplatnění poukazů).
Pokud se kupující ocitne v prodlení s platbou a následně objedná zboží, prodávající si vyhrazuje právo vykrýt, akceptovat a splnit objednávku kupujícího až v okamžiku úplného zaplacení částky, která je po datu splatnosti.
Množstevní slevy pro velkoobchodní odběratele:
- Při odběru zboží v celkové hodnotě převyšující částku 10 000 Kč (bez DPH) slevu ve výši 4 %.
- Při odběru zboží v celkové hodnotě převyšující částku 20 000 Kč (bez DPH) slevu ve výši 5 %.
- Při odběru zboží v celkové hodnotě převyšující částku 30 000 Kč (bez DPH) slevu ve výši 6 %.
- Při odběru zboží v celkové hodnotě převyšující částku 40 000 Kč (bez DPH) slevu ve výši 7 %.
- Při odběru zboží v celkové hodnotě převyšující částku 70 000 Kč (bez DPH) slevu ve výši 9 %.
Prodávající dále poskytuje následující slevy pro velkoobchodní odběratele a to při přímém odběru kupujícím ze skladu v Tečovicích u Zlína a současné platbě v hotovosti vedle množstevní slevy dle bodu dále slevu ve výši 3 % z celkové ceny bez DPH.
Na položky uvedené v internetovém obchodě OXALIS, které jsou zařazeny v sekci ČOKOLÁDA, obalový materiál se nevztahují žádné smluvní rabaty a slevy.
Na položky nesoucí označení “výprodej“ se nevztahují žádné smluvní rabaty a slevy.
Ocitne-li se kupující v prodlení se zaplacením ceny, je povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody.
Storno objednávky
Objednávku může zákazník stornovat e-mailem či telefonicky, a to do 24 hodin od vytvoření objednávky. Podmínkou stornování objednávky je uvedení čísla objednávky a kontaktního údaje. Storno objednávky je zákazníkovi potvrzeno informativním emailem na emailovou adresu uvedenou zákazníkem v registračním formuláři nebo formuláři objednávky.Prodávající může odstoupit od kupní smlouvy do 24 (dvaceti čtyř) hodin od doručení objednávky zákazníka spotřebitele/potvrzení objednávky zákazníka podnikatele, a to v případě, že:
- objednávané zboží není skladem, již se nevyrábí či je jinak nedostupné,
- u objednávaného zboží, které není u dodavatele skladem, se výrazným způsobem zvýšila cena ze strany výrobce,
- objednávané zboží - stejný typ, model - je dlouhodobě reklamován z důvodu výskytu vad.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy (zrušit objednávku) také v případě, že má důvodné podezření, že došlo ke zneužití či k pokusu o zneužití bonusového programu či jakéhokoliv jiného bonusového programu zákazníkem nebo prostřednictvím zákazníkova účtu či údajů zákazníka (jedná se zejména o případy podezření na neoprávněné čerpání výhod toutéž osobu pod jinou identitou či jiným telefonním číslem/e-mailem apod.). Ze stejných důvodů je prodávající oprávněn též zablokovat účet či identifikační údaj zákazníka. Dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy (zrušení objednávky) nebo zablokování účtu či údajů zákazníka dle tohoto odstavce, může se zákazník obrátit na prodávajícího prostřednictvím e-mailu [email protected] za účelem projednání dalšího postupu, případně obnovení účtu, objednávky apod. Prodávající je v případech dle tohoto odstavce oprávněn též sám kontaktovat zákazníka za účelem ověření totožnosti zákazníka či zadaných údajů při registraci.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (internet, telefon atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, zcela závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které používá zákazník.
C. DODACÍ PODMÍNKY
Zboží je doručováno dle výběru zákazníka prostřednictvím následujících kurýrních služeb:Zásilkovna, Balíkovna, DPD, PPL (dále také jako "dopravce").
Zákazník je o ceně poštovného a poplatku za dobírku informován v průběhu objednávky na e-shopu.
Dopravce bude zákazníka kontaktovat prostřednictvím e-mailu, příp. SMS ohledně termínu doručení. Po neúspěšném doručení bude zásilka vrácena prodávajícímu.
Zákazník bere na vědomí, že:
- Objednané zboží zasíláme prostřednictvím dopravce, který realizuje doručení zboží.
- Objednané zboží je expedováno zpravidla do 4 pracovních dnů od přijetí objednávky, pokud je zboží skladem. Vždy informujeme zákazníka na jeho e-mailovou adresu o odeslání zboží. Pokud objednané zboží není skladem, kontaktujeme zákazníka e-mailem a navrhneme další postup např. jiné plnění, prodloužení dodací lhůty. Zákazník má v tomto případě rovněž možnost od smlouvy odstoupit. Mimořádně mohou být dodací lhůty prodlouženy (například z důvodů státních svátků), o čemž jsou zákazníci informováni při zadávání objednávky.
- Přeprava, způsob doručení, způsob oznámení o doručení zásilky, termín a místo převzetí zásilky probíhá v souladu s obchodními podmínkami dopravce.
- Daňový doklad je posílán e-mailem a slouží jako záruční list.
- V případě, že si zákazník zboží na jím uvedené doručovací adrese nevyzvedne a zboží se vrátí zpět prodávajícímu, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. V takovém případě je prodávající oprávněn částku představující náklady vynaložené zákazníkem na doručení zboží jednostranně započíst na náhradu škody, která prodávajícímu vznikla porušením povinnosti zákazníka převzít zboží (tímto ujednáním není dotčen nárok prodávajícího na náhradu škody vzniklé prodávajícímu nad rámec částky nákladů na doručení zboží). Se souhlasem zákazníka doručí prodávající zákazníkovi zboží opětovně, avšak na náklady zákazníka a až po obdržení úhrady těchto nákladů. To platí i pro případy, kdy první pokus o doručení nebyl zákazníkem hrazen (bonus doručení zdarma apod.).
Způsob úhrady:
- Dobírkou – kupní cenu uhradí zákazník při převzetí zboží, zboží je expedováno k přepravě zpravidla do 2 (dvou) pracovních dnů od přijetí objednávky/odeslání potvrzení o přijetí objednávky, je-li skladem.
- Platební kartou online – pouze maloobchodní zákazník platební kartou VISA, VISA Electron, Maestro nebo MasterCard.
- Online bankovní převod – pouze velkoobchodní zákazník.
- GP WEBPAY – bezpečná platba prostřednictvím platební brány
- Zákazník je povinen zboží převzít v termínu uvedeném v kupní smlouvě či jinak určeném či dojednaném s prodávajícím.
D. REKLAMACE A ZÁRUKA ZBOŽÍ
- Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem internetové prodejny OXALIS a právním řádem České republiky.
- Na zboží se vztahuje záruční doba odpovídající povaze zboží. Záruční doba je uvedena na obalu výrobku a není-li záruka na obalu výrobku uvedena, pak činí 24 (dvacet čtyři) měsíců.
- Zákazník bere na vědomí, že s ohledem na povahu prodávaného zboží (například čokoládové produkty, kombucha a podobně) musí být zboží skladováno při teplotách uvedených na obalu výrobku.
- Je-li zákazníkem spotřebitel, reklamace se kromě zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, s přihlédnutím k upřesnění v reklamačním řádu.
E. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY (VRÁCENÍ ZBOŽÍ)
Kupující může odstoupit od smlouvy do 30 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 30denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu a číslo objednávky nebo faktury/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží a vyřízení.
Kupující je povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal, ihned po obdržení vráceného zboží nebo prokáže-li kupující, že zboží odeslal/a zpět, podle toho, co nastane dříve. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Výjimka 1: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele.
Výjimka 2: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku potravin a zboží podléhající rychlé zkáze.
Vyskytnou-li se na straně prodávajícího jím nezaviněné neodstranitelné překážky bránící splnění jeho závazků vůči kupujícímu, je prodávající oprávněn od smlouvy jednostranně písemně odstoupit a kupujícímu je povinen neprodleně vrátit částku kupní ceny, pokud ji kupující již prodávajícímu zaplatil. Prodávající neodpovídá kupujícímu za nesplnění povinností z uzavřené smlouvy ani za škodu způsobenou takovým nesplněním, pokud k nesplnění povinností dojde z důvodů nepředvídaných a neodvratitelných událostí, kterým prodávající nemohl zabránit.
F. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Společnost OXALIS zpracovává osobní údaje všech svých zákazníků v souladu s právními předpisy, a to zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES a zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů. Více informací o zpracování osobních údajů a jejich ochraně naleznete zde.Marketingová komunikace
Vaši e-mailovou adresu můžeme také využít pro zasílání informací o produktech, novinkách, slevách a událostech na našem e-shopu na základě oprávněného zájmu. Děláme tak pro to, abychom vám poskytli co nejvíce příležitostí nakoupit zboží, které vám udělá radost. Pokud si nepřejete dostávat tuto komunikaci, můžete se kdykoliv odhlásit v patičce jakéhokoliv e-mailu. Může se stát, že v případě nové objednávky na www.oxalis.cz se váš e-mail znovu dostane do databáze a marketingová komunikace vám znovu začne chodit. V tomto případě prosíme o pochopení. Jedná se o softwarový problém a snažíme se sjednat nápravu, o nedostatku nám dejte prosím vědět na [email protected].G. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
V případě sporu z kupní smlouvy mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADRŠtěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: [email protected]
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
H. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Součástí těchto obchodních podmínek je reklamační řád. Tyto obchodní podmínky a reklamační řád jsou dostupné rovněž na internetových stránkách internetové prodejny OXALIS na adrese www.oxalis.cz a jejich platné a účinné znění je ke stažení, čímž je umožněna jejich archivace a reprodukce zákazníkem.
- Odesláním elektronické objednávky zákazník bez výhrad přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném a účinném v den odeslání objednávky.
- Prodávající si vyhrazuje právo tyto VOP jednostranně změnit, přičemž text úplného znění platných VOP je prodávající povinen zveřejnit na stránkách internetové prodejny OXALIS.
- Veškeré právní vztahy v souvislosti s kupní smlouvou či užíváním internetového obchodu OXALIS na internetové stránce www.oxalis.cz se řídí právním řádem České republiky a případné soudní spory z těchto právních vztahů budou rozhodovány českými soudy.
- Veškerá přání, podněty či stížnosti zákazníků prodávající přijímá na elektronické či poštovní adrese uvedené v části A těchto VOP v sekci „kontaktní údaje“.
- Orgánem státního dozoru, jemuž podléhá obchodní činnost prodávajícího, je Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Středočeský kraj a Hl. m. Prahu, Štěpánská 567/15, Praha 2, 120 00.
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Je-li zákazníkem spotřebitel, reklamace se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "Občanský zákoník") a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, s přihlédnutím k upřesnění v tomto reklamačním řádu.Je-li zákazníkem podnikatel, řídí se odpovědnost prodávajícího za vadné plnění Občanským zákoníkem.
Veškeré reklamace prosím zasílejte na e-mailovou adresu [email protected]
Adresa pro zaslání reklamovaného zboží
OXALIS spol. s r. o.Expediční sklad
Tečovice 352
763 02 Zlín 4 – Malenovice
Povinnosti zákazníka
V případě, že zboží jeví v okamžiku doručení viditelné známky poškození, je zákazník oprávněn zboží nepřevzít. Po převzetí je zákazník povinen dodané zboží prohlédnout a o zjištěných vadách informovat prodávajícího telefonicky či na e-mailovou adresu [email protected].Pro řádné vyřízení reklamace je zákazník povinen doručit reklamované zboží prodávajícímu, a to poštou (jako obchodní balík), případně osobním doručením, a to na adresy uvedené výše. Reklamované zboží nelze zaslat na dobírku. Zákazník je povinen při uplatnění reklamace předložit stručný popis vady.
Povinnosti prodávajícího
Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne jinak.Práva zákazníka z vadného plnění
V případě vady zboží má zákazník práva z vadného plnění ve smyslu § 2161 a násl. Občanského zákoníku.U vybraného zboží prodávající poskytuje zákazníkovi záruku, že zboží při převzetí nemá vady.
Není-li níže stanoveno jinak, použijí se pro vznik, obsah a proces uplatnění práv ze záruky obdobně § 2161 a násl. Občanského zákoníku.
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží zákazníkem. Délka záruční doby je uvedena na obalu zboží. Není-li záruka (záruční doba) na obalu zboží uvedena, prodávající záruku neposkytuje a zákazník má práva z vadného plnění ve smyslu § 2161 a násl. Občanského zákoníku.
Záruka se nevztahuje na vady způsobené nešetrným či nesprávným zacházením nebo běžným opotřebením. Nárok na uplatnění práv ze záruky zaniká mimo jiné v následujících případech:
- Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace – záruka zanikla.
- Vada vznikla nevhodným používáním zboží.
- Vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem.
- Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
- Vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.
- Zboží bylo poškozeno živly.
V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu nákladů na doručení reklamovaného zboží prodejci, a to v podobě poštovného v nezbytné výši. Smluvní strany se dohodly, že prodávající uhradí zákazníkovi účelně vynaložené náklady na doručení reklamovaného zboží prodejci pouze na základě daňového dokladu prokazujícího výši skutečně vynaložených nákladů na doručení.
Při dodání nové věci vrátí zákazník prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.
V případě zániku smlouvy z důvodu oprávněné reklamace zboží, jež bylo zcela nebo z části uhrazeno prostřednictvím bonusové poukázky, bude zákazníkovi připsán nový bonus ve výši odpovídající částce, která byla na úhradu oprávněně reklamovaného zboží z bonusu použita.
V případě neoprávněné reklamace nemá zákazník nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodejce nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 1. 10. 2025.
- Originální recepturaProdukty připravujeme dle vlastních receptur s láskou a poctivostí.
- Ryze česká firmaČaj a kávu pro vás připravujeme ve Slušovicích na Zlínsku.
- 300+ produktů sklademStovky produktů připravených k okamžitému odeslání.
- 50+ výdejních místNejširší síť našich prodejních míst v České republice.